ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΒΙΒΛΙΟΥ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΥΤΙΣΜΟΥ
Στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου και της Παγκόσμιας Ημέρας Αυτισμού, η Α’ τάξη υλοποίησε δράσεις με γνώμονα το βιβλίο της Μαρίνας Γιώτη «Γέτι η δύναμη του ακόμη» που αναλύει με απλό παιδικό τρόπο τη σταθερή νοοτροπία και τη νοοτροπία ανάπτυξης. Οι μαθητές/τριες αρχικά διάβασαν με τη δασκάλα τους το βιβλίο, ακολούθως έπαιξαν παιχνίδια ρόλων, έπαιξαν βιωματικά παιχνίδια, κατέγραψαν τις προσωπικές τους απόψεις και ζωγράφισαν. Στόχος των παραπάνω δραστηριοτήτων ήταν να αναγνωρίσουν οι μαθητές/τριες τις προσωπικές τους δυσκολίες και πώς αυτές δεν είναι αξεπέραστες, να αναγνωρίσουν ότι οι δυνατότητες και οι ικανότητές τους δεν είναι σταθερές αλλά μεταβάλλονται και εξελίσσονται με την προσπάθεια που καταβάλουν. Ταυτόχρονα, κατανόησαν ότι κάνοντας θετικές σκέψεις για κάθε δυσκολία μπορούν να δυναμώσουν και να γυμνάσουν το μυαλό τους και ότι η αυτοματαίωση είναι ένα συναίσθημα αρνητικό που εμποδίζει την εξέλιξή τους. Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα έγινε συζήτηση και σύνδεση με τον αυτισμό εξηγώντας ότι τα παιδιά με αυτισμό βιώνουν έντονα την αυτοματαίωση και έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση και πώς οι θετικές σκέψεις μπορούν να ενισχύουν την αυτοπεποίθησή τους. Η δύναμη μιας μαγικής λέξης «Ακόμη» έπεισε τους μαθητές και τις μαθήτριες όχι ότι δεν μπορούν αλλά δεν μπορούν ακόμη…